Kurczak w indyjskim stylu

Moja luźna wariacja na temat kurczaka tandoori. W moim wykonaniu na pewno nie jest to stricte indyjskie danie, zwłaszcza, że podałam je z frytkami i surówką z kapusty, ale dla nas najważniejsze było to, że było po prostu smacznie.

Składniki:
0,5 kg filetów z udek kurczaka
4 łyżki jogurtu naturalnego
2 ząbki czosnku
1 cm świeżego imbiru
2 łyżki soku z cytryny 
1 łyżeczka garam masala
1 łyżeczka kminu rzymskiego
1/2 łyżeczki chili
1/2 łyżeczki kurkumy
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/4 łyżeczki cynamonu
sól pieprz
ew. kilka kropel czerwonego barwnika, ja z niego zrezygnowałam

Do podania:
u mnie frytki i surówka z kapusty pekińskiej, chociaż zdecydowanie bardziej pasowałby tu kuskus lub ryż, limonka i kolendra

Przygotowanie:
Kurczaka myjemy, posypujemy solą, pieprzem i słodką papryką skrapiamy sokiem z cytryny, odstawiamy na pół godziny. Pozostałe przyprawy, w tym drobno posiekany imbir i czosnek, dodajemy do jogurtu. Powstała marynatą polewamy dokładnie kurczaka i odstawiamy na co najmniej 2 godziny. Pieczemy 30 min w 200 stopniach lub ok. 20 min na grillu.

Komentarze

Popularne posty